.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف نژاد: دولت به قانون عمل کند

عضو فراکسیون مدیریت شهری با اشاره به اظهارنظر محمد رویانیان درباره آمادگی دولت برای در اختیار گرفتن مدیریت مترو، این خواسته را بر خلاف قانون و مغایر با اصل 44 دانست و ضمن توصیه به دولت برای اجرای وظایف قانونی اش در قبال مترو به جای تلاش برای افزودن بر حیطه اختیاراتش، از این که عده ای تلاش می کنند بدون توجه به شرایط زندگی شهروندان و اهمیت مترو مسایل را سیاسی کنند، ابراز تاسف کرد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار مجلس "تهران سما" خوستار آن شد تا دولت آمادگی خود را برای اجرای قوانین کشور اعلام کند ، نه این که بر خلاف قوانین و وظیفه ذاتی خود بخواهد حوزه اختیاراتش را وسیع تر کند.

وی با تاکید بر این که با واگذاری مدیریت مترو به دولت، مشکلات مردم حل نمی شود، لزوم توجه دولت را به وظیفه ذاتی خود که همانا عمل به قانون است، یادآور شده و با بیان این که این که با انجام نشدن قانون مترو در سال آغازین هدفمندی یارانه ها، ازدحام بیش از اندازه در مترو، شهروندان را با سردرگمی مواجه کرده، خواستار آن شد تا دولت برای موفقیت طرح اقتصادی خودش هم که شده از توسعه مترو و حمل و نقل عمومی حمایت کرده و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهد.

این نماینده مجلس، با اشاره به تقدیر جهانی از تهران در توسعه حمل و نقل عمومی با وجود اعتبارات محدود مدیریت شهری، انجام وظایف قانونی از این بخش را، عامل شتاب دهنده به سرعت توسعه آن دانست و ضمن اشاره به پی گیری مجلس برای تخصیص اعتبار 2میلیاردی برای مترو تا زمان تخصیص آن، دولت را به پرهیز از ورود به حوزه مدیریت شهری دعوت کرد و گفت : دولت همواره قصد در اختیار گرفتن مدیریت شهری را داشته است و این خواسته را به طرق مختلف بیان کرده که مجلس با در نظر گرفتن قانون و مغایرت های اساسی این خواسته با برنامه های توسعه ای و اصل 44 و نیز، با توجه به موفقیت مدیریت شهری در انجام وظایفش، با آن مخالفت کرده و دولت را به انجام وظایف قانونی دعوت کرده است.

وی با بیان این که توسعه مترو در دوره فعلی مدیریت شهری،از روند بسیار پرشتابی برخوردار بوده، گفت: این روند قابل مقایسه با دوره ای قبلی نیست و بر همین اساس حمایت از شتاب گرفتن هر چه بیشتر توسعه آن نیز، باید بسیار فراتر از مه ادوار باشیم. اما این در حالی است که قانون کمک به مترو، به همین راحتی مورد بی توجهی قرار می گیرد و به جای آن، خواسته های غیر قانونی و غیر ضروری مطرح می شود.

یوسف‌نژاد در پایان گفت: درصورتی‌که مدیریت شهری با پشتیبانی و حمایت مالی مجلس و دولت تقویت شود، می‌تواند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه کند و در مقابل، مردم نیز به‌شکل بهتری شاهد اداره امور شهری خواهند بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.